Thursday, December 2, 2010

Ufo sighting half hour ago..

Half hour ago, I was out on my balcony making my telescope ready for watching Jupiter and it's 4 visible moons later tonight. The skies where i live you can see airplanes a lot, but also satellites in the sky. So tonight while i was setting up my telescope, i saw what i thought was a satellite, but this one was blinking redish white and had an odd pattern in the sky. I centered my telescope to this satellite and followed it a little while. It was too far to be a helicopter or airplane, so i guessed satellite, but it had this strange way of flying. Usually when you see satellites, remember they are programmed to follow a line around the globe. This one seems like this first, but after about 20 seconds, it suddenly changed 360 degree and flied towards my house. I thought that was strange, but suddenly it changed again 180 degree to left, then a bit towards me and then away from me. It seemed to jump from place to place in the night sky. I was so surprised, I went inside to get my camera to hook up on the telescope, but when i came out again, i couldn't see it anymore. I live in Oslo, Norway, so I would be glad if someone who saw this, contact me. Anyway, this is not what i was suppose to write about tonight, but it's still fresh in my head, so my other story will have to wait untill the weekend. Remember to look into the dark winther night sky. If you see something, it's usual a plane or a planet, but sometimes it could be anything else, like i just saw.
Now i will get ready for Jupiter again, and this time, i bring the camera..

2 comments:

  1. I guess I have to start to look up some times. I can´t really say that I´ve ever seen anything unatural on the night sky in Oslo, but then again, I have not looked for anything eighter.

    Sv: Skjult reklame er skumle saker om mediene plukker det opp. Jeg er glad jeg ikke er en toppblogger. Jeg trives i min lille boble med noen hundre trofaste lesere. Jeg har ikke tjent en eneste krone på bloggen min. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Jeg bare elsker å skrive og skriver for min egen gledes skyld :) Interessant blogg du har. Jeg har en gang opplevd det jeg ser på som et spøkelse. Skikkelig snålt, men det var med de få sekundene.

    ReplyDelete
  2. Takk for at du stakk innom. Har mange skumle historier her, men skriver de på engelsk, siden jeg noen ganger får tilbud om å skrive innlegg i utenlandske aviser og ikke minst for ezinearticles.com. Blar du litt i arkivet mitt, finner du ting du sikkert ikke visste, kanskje du heller ikke vil vite. Ha en fin kveld, nå legger jeg inn årene for idag.

    ReplyDelete